Kako da mršavite zdravo

Dobijanje telesne mase je povezano sa dugotrajnom neuravnoteženošću između energije koju unosimo i one koju trošimo, kada se vrati taj balans opet je teže vratiti idealnu telesnu masu, nego što je bilo dobiti višak kilograma. To je zato što gubljenje kilograma nije prirodno stanje, jer je ljudski organizam, kao i svaki drugi organizam sisara, “napravljen” da taloži hranu i skladišti je u masti. Ovo je bilo neophodno u praistorijsko vreme kada je, zbog neizvesnosti redovnog obroka, bilo potrebno skladištenje. Ali pošto je dostupnost hrane sada veća nego ikada postoji veći problem sa gojaznošću u svetu. A prilikom gubljenja kilograma telo uključuje odbrambene mehanizme, ovog, za njega, neprirodnog procesa. Ovi odbrambeni mehanizmi aktiviraju se istodobno sa početkom stroge dijete. Zato česta primena uzastopnih dijeta može da stvori pravu otpornost organizma na mršavljenje. Rigorozne dijete treba izbegavati, najbolji način da dođete do željene težine je promena načina ishrane,  sa postepenim smanjivanjem kalorijske vrednosti hrane koju ste do tada unosili i sa pet obroka. Oni predstavljaju tri glavna i dve užine. Na ovakav način, telo ima stalni priliv energije i ubrzava se metabolizam. Ali pravilna ishrana nije samo ključ dobre linije i izbegavanja jo-jo efekta koje  imaju dijete. Neophodna je i redovna fizička aktivnost, minimalno 30 minuta dnevno.

Dr Olga Ličina, doktor medicine i klinički nutricionista

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s